
آیا Metaverse می تواند یک حباب سوداگرانه املاک و مستغلات باشد؟
پروفسور رابرت استون، رئیس سیستمهای چندرسانهای تعاملی در دانشگاه بیرمنگام در بریتانیا، در مصاحبهای با بیبیسی گفت: «شرکتها فقط میتوانند واقعاً به مکان خرید خود و ارزش آینده آن مکان برای فعالیتهایی که قصد دارند انجام دهند تا مشتریانی را که میخواهند جذب کنند، دنبال کنند – اگر در وهله اول تحقیقات کافی انجام دهند.»
قبل از پرش به متاورس و تصمیم گیری در مورد مکانی که مایل به خرید هستند، برندها باید مراقب باشند. آنها باید ابتدا راهبردی برای ورود خود داشته باشند، بفهمند که آیا برای مخاطبان هدفشان مناسب است یا خیر، رقابت را تجزیه و تحلیل کنند و فرصت هایی برای شرکت پیدا کنند. برای مثال، برندهای جهانی می توانند:
- دنیای فیزیکی و مجازی را به هم نزدیک کنید
- NFT هایی ایجاد کنید که نشان دهنده شرکت یا محصولات شما باشد
- حامی رویدادهایی مانند جشنواره های موسیقی یا مسابقات بازی در متاورس باشید
- محیط های اداری مجازی بسازید تا کارمندان با هم کار کنند
- برای بهبود خرید، فروشگاه ها یا پلتفرم های مجازی ایجاد کنید
این هنوز در مراحل اولیه خود است، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا همان ردپای Google Glass و حتی Second Life را دنبال می کند یا اینکه تبدیل به چیز بزرگ بعدی می شود که برندها و مشتریان با آن مواجه خواهند شد. در هر صورت، Oculus خود را در دسترس داشته باشید!
برای آزمایش آب زیاد منتظر نمانید
راه اندازی یک NFT یا ایجاد دنیایی جدید می تواند اولین قدم دلهره آور به نظر برسد و بیشتر برندها باید قبل از انجام این کار منتظر بمانند. در همین حال، در اینجا چند قدم آسان برای شروع سفر AR/VR وجود دارد:
- کاوش در جهان را با ایجاد یک حساب کاربری خصوصی شروع کنید یا حتی با یک حساب sandbox شروع کنید که در آن می توانید بازی کنید و به تیم های خود اجازه دهید دنیای فراجهان را بهتر درک کنند.
- مدل سازی اشیاء دیجیتالی خود را به صورت سه بعدی شروع کنید و NFT را بشناسید
- ایجاد آواتارهای سفارشی با استفاده از نرم افزار مولد آواتار هوش مصنوعی که به آواتارها اجازه می دهد تا به چندین محیط Metaverse صادر شوند.
- ایجاد فیلترهای واقعیت افزوده با استفاده از Spark AR، یک برنامه رایگان برای فیس بوک که ایجاد فیلتر AR، جلوه ها و اشیاء سه بعدی را آسان می کند.
- در مورد ارزش عملی که می توانید به کاربران خود ارائه دهید، خلاقانه تر فکر کنید.
ما در حال افزایش تخصص AR/VR خود هستیم و همچنین دوست داریم در مورد ایده های همکاری با شما صحبت کنیم، بنابراین تماس بگیرید – بهترین زمان برای شروع همین الان است!