

هیچ گلوله نقره ای در بازاریابی محتوا وجود ندارد. درست مانند اینکه بهترین رویکرد یکسان برای کاهش چربی وجود ندارد، برای یافتن یک استراتژی بازاریابی محتوا که برای هر کسب و کاری کارآمد باشد، سخت سخت خواهید بود.
با این حال، این بدان معنا نیست که تلاش شما بیهوده است. دور از آن. برای 85 درصد از کسب و کارهایی که از آن استفاده می کنند، بازاریابی محتوا عملکرد متوسط تا بسیار خوبی دارد. بخشی از این موفقیت ناشی از درک و پیروی از بهترین شیوه های صنعت است.
اکنون، قبل از اینکه به بهترین شیوهها برای سال 2023 بپردازیم، بیایید به سرعت اصول اولیه بازاریابی محتوا را که باید بدون توجه به سال در تقویم خود دنبال کنید، مرور کنیم.
اصول اولیه بازاریابی محتوا
حتی اگر بهترین شیوههایی را که بعداً در مقاله مورد بحث قرار گرفت، دنبال کنید، استراتژیهای بازاریابی محتوای شما بدون پایههای خوب محکوم به سقوط هستند.
مخاطب هدف خود را درک کنید
پشت هر کمپین بازاریابی موفق، یک بازاریاب است که به دقت مخاطبان هدف را تجزیه و تحلیل می کند. استثناها عمدتاً شانس کور هستند و چیزی نیستند که باید روی آن شرط بندی کنید.
شناخت مخاطب هدف به شما کمک می کند:
- روی کانال های مناسب برای توزیع محتوا تمرکز کنید
- سبک و لحن صدا را تنظیم کنید تا ارتباط عاطفی بیشتری ایجاد کنید
- محتوایی ایجاد کنید که به حل مشکلات واقعی مخاطبان هدف شما کمک کند
- حذف نقاط درد مشتری و افزایش نرخ تبدیل
همچنین، باید در نظر داشته باشید که مخاطب هدف شما فقط افرادی نیستند که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند. این استخر اغلب بسیار گستردهتر است، و شما را مجبور میکند هم افرادی را که مشتریانتان از آنها مشاوره میگیرند (تأثیرگذاران) و هم افرادی را که نیاز به تأیید دارند (تصمیمگیرندگان) هدف قرار دهید.
اهداف واقع بینانه و برنامه عملی تعیین کنید
همان تحقیقی که در مقدمه ذکر شد بیان میکند که 73 درصد از بازاریابان B2B استراتژی بازاریابی دارند و 40 درصد دارای استراتژی مکتوب هستند.

می توانم بگویم که این تحقیق در واقع نشان می دهد که چگونه تنها 40 درصد از بازاریابان استراتژی بازاریابی دارند. زیرا اگر نوشته نشود، پاسخگویی کمی وجود دارد و به طور کلی خیلی پیچیده است که فقط در سر یک نفر بنشینید.
تعیین اهداف و معیارهای بازاریابی واقع بینانه چالش برانگیز است. وقتی برای اولین بار این کار را انجام می دهید، نمرات خود را از دست خواهید داد. احتمالا زیاد.
توصیه من این است که پایین بیایید و کثیف شوید.
ابتدا مراقب باشید خود را با چه کسی مقایسه می کنید. بودجه بازاریابی شما احتمالاً بسیار کمتر از سگ های برتر در جایگاه شما خواهد بود. بهجای اینکه فوراً با آنها نبرد را شروع کنید، سعی کنید از شرکتهایی که فقط یک یا دو سطح بالاتر از کلاس وزنی شما هستند، پیشی بگیرید.
دوم، حتماً مراحلی را که برای رسیدن به اهداف خود باید بردارید، مشخص کنید. افزایش ترافیک ارگانیک تا 50 درصد در 12 ماه هدف خوبی است. با این حال، به همین جا بسنده نکنید. او را به زمین می اندازند. تعیین کنید که چه تعداد محتوا باید پست کنید و چه تعداد بک لینک برای رسیدن به آن نیاز دارید.
این کار را برای تمام اهداف خود انجام دهید و در حال حاضر یک قدم جلوتر از اکثر بازاریابان محتوا خواهید بود.
به اصول اولیه مسلط شوید
من دوست دارم بازاریابی محتوا را استفاده از محتوا برای ایجاد اعتماد و آگاهی و ایجاد ترافیک، سرنخ و مشتریان بدانم. معمولا به همین ترتیب
وقتی به این شکل به آن نگاه می کنید، تنها راه برای موفقیت در این امر، درک اصول زیر است:
- برنامه ریزی محتوا (تحقیق از مخاطبان هدف، تحقیق کلمات کلیدی)
- تولید محتوا (انتخاب نوع مناسب محتوا، ایجاد مداوم محتوای ساختار یافته با توصیه های عملی)
- بهینه سازی محتوا (سئوی روی صفحه)
- ترویج و توزیع محتوا (انتخاب خارج از صفحه، PPC، گسترش نفوذ، بازاریابی رسانه های اجتماعی)
این یک سفارش بلند برای هر کسب و کاری است که برای ایجاد یک تیم بازاریابی داخلی به اندازه کافی بزرگ نیست. با این حال، حتی اگر آن را برون سپاری کنید، ارزش درک اصول اولیه را دارد تا مطمئن شوید آژانسی که با آن کار می کنید پول شما را عاقلانه خرج می کند.

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی دیجیتال واقعی باید بدانید. اینجا را کلیک کنید
بهترین روش های بازاریابی محتوا در سال 2023
با استواری پایهها، زمان آن رسیده است که در سال 2023 بهترین شیوههای بازاریابی محتوایی را که باید در کسبوکار خود پیادهسازی کنید، بررسی کنید.
1. استراتژی های محتوای مبتنی بر کلمه کلیدی ایجاد کنید
از تجربه شخصی، یکی از رایج ترین اشتباهاتی که کسب و کارها مرتکب می شوند، نداشتن استراتژی محتوای مبتنی بر کلمه کلیدی واضح است. آنها بر این باورند که تولید محتوای با کیفیت کافی است. متأسفانه در مورد “اینطور نیستاگر آن را بسازی، آنها خواهند آمد“.
اگر می خواهید با تبدیل ترافیک ارگانیک به سرنخ و مشتری رشد کنید، باید یک استراتژی محتوا بر اساس تحقیقات عمیق کلمات کلیدی داشته باشید.
ما چندین مشتری در سوله های صنعتی B2B داریم و حتی در آنجا شاهد رقابت جدی هستیم. فقط پرتاب محتوا به دیوار و امیدواری که چیزی بچسبد تا به حال به ندرت کارساز بوده است و قطعاً در سال 2023 راه حلی نیست.
2. راه هایی را بیابید که ارزش بیشتری برای محتوای خود ارائه دهید
برندهای بیشتری ارزش محتوای با کیفیت را درک می کنند. اگر میخواهید برای رتبههای برتر در SERP برای کلمات کلیدی چالش برانگیز رقابت کنید، به دنبال راههای جدیدی برای ارائه ارزش اضافی با تسهیل مصرف و پیادهسازی محتوای خود باشید.
این می تواند در عمل به معنای چیزهای مختلفی باشد:
- اطمینان حاصل کنید که قطعات با فرم بلند ساختار منطقی دارند و فهرست مطالبی با کاربری آسان دارند.
- این نکات گسترده و کلی جای خود را به نکات مفید و نمونه های واقعی مرتبط می دهد.
- از مفاهیم پیچیده با انیمیشن های سفارشی یا گرافیک های (اطلاعاتی) که شامل مراحل، نمودارها و سایر نمایش های بصری است که درک موضوع را افزایش می دهد، پشتیبانی کنید.
- با متخصصان این حوزه تماس بگیرید و نظرات خود را در مورد مسائل خاص به اشتراک بگذارید.
- اضافه کردن نظرسنجی، آزمون ها و ماشین حساب برای تعاملی تر کردن محتوا.
این یک لیست قطعی نیست، اما باید به اندازه کافی باشد تا عصاره خلاقانه شما جاری شود.
3. ثابت قدم باشید
انجام بازاریابی محتوای با کیفیت بسیار شبیه تلاش برای رسیدن به یک هدف تناسب اندام است. عنصر اصلی قوام است.
شما باید:
- به طور مداوم محتوا تولید و منتشر کنید
- دارای حداقل سطح کیفی است که همه محتوا قبل از پخش زنده باید از آن برخوردار باشد
- سعی کنید سبک و لحن صدای ثابتی را در همه کانال ها حفظ کنید
- شما مجموعه ای از دستورالعمل های برند بصری برای ایجاد یک سبک بصری قابل تشخیص دارید
اگر تازه شروع کرده اید، از امتحان کردن چیزها نترسید. پیدا کردن صدای برندتان ممکن است کمی طول بکشد. هنگامی که این کار را انجام دادید، یک راهنمای سبک برای برند خود ایجاد کنید – و به آن پایبند باشید!
4. آنچه را که می توانید بسازید، آنچه را که نمی توانید برون سپاری کنید
افزایش تولید محتوا بدون افت کیفیت کار دشواری است. اگر بخش بازاریابی اختصاصی ندارید، توصیه می کنم برای کمک به یک آژانس بازاریابی محتوا مراجعه کنید.
این بدان معنا نیست که شما باید تمام مسئولیت را به یک آژانس واگذار کنید. همچنین به این معنا نیست که شما باید تمام افسار را به آنها بسپارید.
به عنوان مثال، ما با چندین شرکت کار می کنیم که دارای نویسندگان محتوای عالی با دانش عمیق در زمینه موضوع هستند. در این مورد، ما نقش ویرایشگر را بر عهده می گیریم – تهیه خلاصه محتوا، بررسی خطوط کلی، اضافه کردن گرافیک های سفارشی و اطمینان از اینکه محتوا از بهترین شیوه های سئو در صفحه پیروی می کند.
به عبارت دیگر، این کسبوکارها از ما برای بستن حفرهها در مهارتها و دانش بازاریابی خود استفاده میکنند.
دلیل دیگر برای درگیر ماندن تا حدی این است که مطمئن شوید محتوا از لحن و صدای برند شما پیروی می کند و واقعاً با نام تجاری شما ارتباط دارد، همچنین هماهنگی ایجاد سرنخ و سایر فعالیت های تبلیغاتی که ممکن است به طور موازی انجام دهید.
5) از تحلیل خود استفاده کنید
از آنجایی که کسبوکارهای بیشتری برای جلب توجه مشتریان رقابت میکنند، تنها کسانی که رویکردی استراتژیک در بازاریابی محتوا دارند، بازده سرمایهگذاری بالایی را خواهند دید.
اخیراً با یک برند نیمه معروف در زمینه طراحی داخلی صحبت کردیم. آنها بیش از 500000 ترافیک ارگانیک ماهانه دارند، اما نرخ تبدیل نسبتاً پایینی دارند زیرا بیشتر این ترافیک از محتوای مرحله آگاهی ایجاد می شود.
آنها می خواستند بیشتر بودجه خود را صرف ایجاد پیوند به صفحاتی کنند که قبلاً عملکرد خوبی داشتند. اگرچه این احتمالاً به خوبی کار می کرد، ایده مقرون به صرفه تر تقسیم این بودجه به 3 قسمت بود.
بخش اول برای ادامه تبلیغات صفحاتی که در حال حاضر تعدادی سرنخ ایجاد می کنند استفاده می شود. قسمت دوم برای افزایش نرخ تبدیل کلی سایت استفاده خواهد شد.
جالبتر از همه، بخش سوم بودجه برای افزایش صفحاتی استفاده می شود که از نظر درصد دارای بهترین نرخ تبدیل هستند، اما در حال حاضر مقدار بسیار کمی سرنخ ایجاد می کنند زیرا رتبه ضعیفی دارند و ترافیک زیادی دریافت نمی کنند – به عبارت دیگر، سنگهای بالقوه.

منبع: Scoop.it
نکته کلیدی از این داستان این است که ایجاد چنین استراتژی خاص و مقرون به صرفه ای تنها به این دلیل امکان پذیر بود که مشتری به طور دقیق عملکرد تمام صفحات خود (ترافیک، تبدیل سرنخ، تبدیل مشتری پرداختی…) را دنبال می کرد.
6) شفاف و معتبر باشد
از هر 10 مصرف کننده 9 نفر می گویند که اصالت در تصمیم گیری از برندهایی که دوست دارند و حمایت می کنند مهم است.
در عصری که هر پیام برند برای فروش چیزی طراحی شده است و هر پست رسانههای اجتماعی با دقت برنامهریزی میشود، مردم از این احساس ناخوشایند دستکاری شدن و گفتن اینکه چه فکری بکنند خسته شدهاند. آنها خواهان شفافیت و اصالت هستند.
این یکی از دلایل موفقیت پادکست های جو روگان است.
بنابراین اگر دلایلی وجود دارد که می خواهید از آنها حمایت کنید و در مورد آنها صحبت کنید، مواردی را که واقعاً به آنها اهمیت می دهید پیدا کنید. در مورد محصول و خدمات خود و آنچه ارائه می دهید صادق باشید.
آخرین اما مهم، زمانی که زمینه اجازه می دهد، سعی کنید با محتوایی که ایجاد می کنید سرگرم شوید. سهم خود را برای تبدیل اینترنت به مکانی بهتر انجام دهید.
به فرآیند اعتماد کنید
اندازهگیری موفقیت تلاشهای کلی بازاریابی محتوا کار آسانی نیست، به خصوص زمانی که VPN، GDPR و سایر ابزارها و قوانین، قابلیتهای ردیابی شما را کاهش میدهند.
همچنین، کمپینهای بازاریابی محتوا با بودجههای متوسط میتوانند بیش از 6 ماه کار مداوم طول بکشند تا نتایج قابلمشاهدهای را نشان دهند.
انجام کار جدی برای چند ماه و عدم مشاهده نتیجه می تواند به سرعت دلسرد کننده شود. حتی ممکن است وسوسه شوید که برگردید و تغییرات قابل توجهی ایجاد کنید. قبل از انجام این کار دو بار فکر کنید.
اگر بهترین شیوههای صنعت را دنبال میکنید و فرآیندهای داخلی پیچیدهای دارید که میتواند مشکلات کیفیت را حل کند، وقت آن است که صبور باشید و به این فرآیند اعتماد کنید.