
یک ضرب المثل معروف وجود دارد – “تغییر تنها ثابت است”. همانطور که به سال 2023 می رویم و با چالش های جدیدتر کار و زندگی مقابله می کنیم، دنیای بازاریابی فیزیکی و دیجیتال به تکامل خود ادامه خواهد داد. بازاریابان و صاحبان مشاغل باید تکامل یابند و با رکود پیش رو، تورم مداوم و تغییر مخارج مصرف کننده سازگار شوند.
با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی همیشه در حال تغییر، ماه گذشته تیم AccuraCast به عنوان یک گروه گرد هم آمد تا آنچه را که فکر میکردیم روندهای تغییر دهنده بازی در دنیای بازاریابی دیجیتال در سال جاری باشد، جمع آوری کند.
بنابراین در اینجا 10 پیش بینی بازاریابی برتر ما برای امسال آمده است:
10. آیا ما زنده ایم؟
انتظار میرود صنعت ویدیوی زنده تا سال 2021 بیش از 70 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. ویدیوی زنده در بین مصرفکنندگان بسیار محبوب است و آنها سه برابر بیشتر زمان خود را صرف تماشای ویدیوی زنده میکنند تا محتوایی که با دقت ساخته شده است که میتواند نادرست تلقی شود.
9. ربات یا انسان، می توانید بگویید؟
فناوری های بازاریابی مکالمه امسال رشد خواهند کرد، یعنی. تعامل بین شرکت ها و مشتریان که گفتگوی انسانی را تقلید می کند. اکنون بسیاری از وبسایتها دارای پنجرههای بازشوی چت یا ادغام WhatsApp هستند. امسال شاهد پیشرفت و تبدیل شدن به جریان اصلی خواهیم بود.
8. این دنیای ژنرال Z است (ما فقط در آن زندگی می کنیم)
هر چه ما انسان ها از فناوری بیشتر آگاه باشیم، دامنه توجه ما کوتاه تر می شود. TikTok قبلاً این کد را با معرفی ویدیوهای کوتاه و قابل خوردن شکسته است و هر رقیب دیگری بلافاصله پس از آن دنبال شد. امسال، TikTok تمرکز خود را بر تجارت الکترونیک و تبلیغات مبتنی بر تبدیل متمرکز خواهد کرد زیرا هدف آن حذف بودجه تبلیغات از متا است.
7. برای تأثیرگذاری بر ما
بزرگترین پلتفرمهای ویدیویی و رسانههای اجتماعی بیشتر در تلاش برای تعامل با سازندگان محتوا (مانند TikTok و YouTube Shorts) سرمایهگذاری میکنند. حتی برندهایی که تا سال گذشته قسم میخوردند که با اینفلوئنسرها کاری ندارند، نوعی فعالیت اینفلوئنسرهای پولی را شروع کردهاند و دلیل خوبی هم دارد. امسال احتمالاً باعث خواهد شد که افراد بیشتری برای برندها محتوا تولید کنند (و برندهای بیشتری روی محتوای تأثیرگذار تحت حمایت سرمایه گذاری کنند).
6. هوش مصنوعی که سازگار است
یکی از بزرگترین روندهای فناوری در سال جاری، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی تطبیقی برای مدلسازی تغییرات رفتاری پس از اجرا با استفاده از بازخورد بلادرنگ خواهد بود. به طور مداوم در حال تکامل، خودآموزی، و شکل دادن به مدل هایی که با محیط های همیشه در حال تغییر دنیای واقعی سازگار می شوند.
5. قایق توییتر، غرق شدن یا قایقرانی؟
ما فکر میکنیم که تبلیغات توییتر در نیمه اول سال 2023 با مشکل مواجه خواهند شد و تنها در صورتی میتوانند بازگردند که ایلان ماسک تدابیر امنیتی قویتری را اعمال کند و برای بازگرداندن تبلیغکنندگان با پیشنهاد تبلیغاتی جذابتر سرمایهگذاری کند.
4. شبکه های رسانه ای خرده فروشی
درحالیکه رسانههای اجتماعی در حال حاضر دلارهای تبلیغاتی بیشتری را جذب میکنند، با پیشبینی هزینههای 65 میلیارد دلاری در سال 2022، انتظار میرود رسانههای خردهفروشی بیش از پنج برابر سریعتر رشد کنند. eMarketer تخمین میزند که تبلیغکنندگان در مسیری قرار دارند که امسال بیش از 37 میلیارد دلار در شبکههای رسانهای خردهفروشی هزینه کنند، که افزایشی حدود یک پنجم نسبت به سال 2021 را نشان میدهد.
3. جهان بعد از iOS 14
امروزه همه بازاریابها از کلمه کلیدی «post-iOS 14» که در جلسات هیئت مدیره، مکالمات بازاریابی مجازی و ویدیوهای یوتیوب پرتاب میشود، آگاه هستند. تا 2 سال پیش، ردیابی داده های شخص ثالث قابل اعتماد و مقیاس پذیر بود، اما با همه تغییراتی که در 2 سال گذشته شاهد بودیم، می توان پیش بینی کرد که ردیابی حتی بدتر خواهد شد و تبلیغ کنندگان باید بیشتر و بیشتر به آن اعتماد کنند. در مورد مدل سازی شکاف پر
2. حریم خصوصی داده ها – همه جا!
با بسط دادن نکته قبلی، اکنون که هر کشوری برای تشدید قوانین حفاظت از داده ها اقدام می کند، یک تغییر دهنده بازی خواهد بود. اگرچه بریتانیا ماده “قانونی اما مضر” را در لایحه جدید ایمنی آنلاین خود حذف کرده است، مقررات سختگیرانه تر در مورد آنچه شرکت های فناوری از نظر تعدیل محتوا انجام می دهند در همه بازارهای بزرگ جهانی وجود دارد. در گذشته، فیس بوک با این تعدیل مخالفت کرده بود و امسال توییتر بیشترین تلاش را علیه اعتدال سختگیرانه محتوا خواهد کرد. اما در نهایت همه باید تسلیم شوند، به ویژه در اتحادیه اروپا، جایی که فشار نظارتی قوی ترین خواهد بود.
1. AR و VR در مرکز قرار میگیرند
برای اکثر برندها و تبلیغکنندگان، AR & VR در مورد آزمایش و ورود به چیزی جدید و جالب است! در حالی که فکر میکنیم Metaverse هنوز چند سال با پتانسیل کامل خود فاصله دارد، سال 2023 میتواند سالی باشد که AR به جریان اصلی تبدیل میشود و اکثر تبلیغکنندگان باید روی این فناوری سرمایهگذاری کنند تا از منحنی جلوتر بمانند.