

متقاعد کردن مشتریان جدید برای ثبت نام در خدمات بازاریابی شما می تواند در دریایی از سایر پیشنهادات رقابتی چالش برانگیز باشد.
از آنجایی که بازاریابی یک سرویس ملموس نیست، متقاعد کردن مشتریان بالقوه که کسب و کار شما همان چیزی است که باید به آن بپیوندند، مستلزم یک استراتژی تاکتیکی است که ارزش ارائه می دهد.
برای انجام این کار، به یک پیشنهاد بازاریابی قوی نیاز دارید.
به کمال رساندن هنر یک بازاریابی موثر، کلید جذب مشتریان سودآور و افزایش فروش کسب و کار شما است. هنگامی که آن را میخ کردید، می توانید آن را بشویید و تکرار کنید – این باعث صرفه جویی در ساعت ها در زمان شما می شود تا از ابتدا پیشنهادات جدیدی ایجاد کنید.
در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه یک طرح بازاریابی بنویسید که مشتریان جدیدی را مانند زنبورها به یک ظرف عسل جذب کند.
پیشنهاد بازاریابی چیست؟
پروپوزال بازاریابی سندی است که استراتژی بازاریابی پیشنهادی، تاکتیک ها و نتایج را برای مشتری یا پروژه خاص شما مشخص می کند.
این به عنوان یک روش متقاعد کننده برای تشویق مشتریان بالقوه برای استخدام خدمات شما عمل می کند. شما می توانید با نشان دادن درک خود از کسب و کار، صنعت و مخاطبان هدف و نشان دادن تجربه و تخصص خود در ایجاد کمپین های بازاریابی موثر، از طریق بازاریابی خود به این مهم دست یابید.

یک پیشنهاد بازاریابی خوب می تواند به شما کمک کند مشتریان جدیدی را به دست آورید، شراکت های بلندمدت ایجاد کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید – همه اینها نشان می دهد که چرا مشتریان باید به جای رقابت با آژانس شما همکاری کنند.
اجزای یک پیشنهاد بازاریابی چیست؟
برای برنده شدن در مرحله تحقق بازاریابی، پیشنهاد بازاریابی شما باید به عنوان یک روش واضح ارتباط عمل کند. نشان دادن اینکه چرا مشتریان بالقوه باید شما را برای کار کردن برای آنها انتخاب کنند و دقیقاً چه کاری را برای رشد کسب و کارشان انجام می دهید.
برای این منظور، اجزای کلیدی یک پیشنهاد بازاریابی عبارتند از:
- خلاصه: مروری کوتاه بر پروپوزال، با برجسته کردن نکات کلیدی استراتژی بازاریابی شما و اینکه چرا این پیشنهاد برای مشتری احتمالی شما مفید است.
- تحلیل موقعیتی: تجزیه و تحلیل دقیق از تجارت، صنعت، مخاطبان هدف و رقابت مشتری شما. این نشان دهنده درک شما از نیازها و چالش های مشتری بالقوه است.
- اهداف: اهداف واضح و قابل اندازه گیری که استراتژی بازاریابی پیشنهادی به آن ها دست می یابد – مانند افزایش آگاهی از برند، تولید سرنخ یا رشد فروش.
- استراتژی: یک طرح دقیق که تاکتیکها، کانالها و پیامهای بازاریابی توصیهشده را که برای دستیابی به اهداف ذکر شده استفاده میشوند، تشریح میکند.
- قیمت ها و گزینه های پرداخت: تفکیک هزینههای مرتبط با اجرای استراتژی بازاریابی پیشنهادی، از جمله هزینهها، هزینههای رسانه و هزینههای تولید.
- کرونولوژی: یک جدول زمانی دقیق که جدول زمانی پیشنهادی برای کمپین بازاریابی را مشخص می کند – از جمله نقاط عطف کلیدی، محصولات قابل تحویل و ضرب الاجل ها.
- متریک: مجموعهای از معیارهایی که برای اندازهگیری موفقیت یک کمپین بازاریابی استفاده میکنید – مانند ترافیک وبسایت، نرخ تبدیل یا تعامل در رسانههای اجتماعی.
- نتیجه: خلاصه پیشنهادی که مزایای استراتژی بازاریابی پیشنهادی و اینکه چرا شما انتخاب مناسبی برای مشتری هستید را برجسته می کند.
برخی از این مؤلفه ها کاملاً توضیحی هستند و لزوماً نیازی به توضیح بیشتر ندارند.
سایر موارد که ما به شما کمک می کنیم موثرترین پیشنهاد بازاریابی را ایجاد کنید، نگاه دقیق تری به آنها خواهیم داشت.

چگونه یک تحلیل موقعیتی انجام دهیم
همانطور که گفته شد، باید درک کاملی از کسب و کار، صنعت، مخاطبان هدف و رقابت مشتری بالقوه خود نشان دهید.
برای رسیدن به این هدف، باید یک تحلیل موقعیتی انجام دهید تا درک کنید که کسب و کار در حال حاضر در کجا ایستاده است و چالش هایی که با آن مواجه است. با تحقیق در مورد کسب و کار شروع کنید – این شامل تاریخچه، مأموریت، ارزش ها و محصولات یا خدمات آن می شود. پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) و مزیت های رقابتی مشتری را شناسایی کنید.
سپس در مورد صنعت و بازار تحقیق کنید تا روندها، چالش ها و فرصت های فعلی را درک کنید. مخاطبان هدف، جمعیت شناسی، روانشناسی و رفتار خرید آنها را شناسایی کنید.
رقبای اصلی مشتری بالقوه را شناسایی کنید و استراتژی های بازاریابی، نقاط قوت و ضعف آنها را تجزیه و تحلیل کنید. شکاف های موجود در بازار را که مشتری بالقوه شما می تواند پر کند، شناسایی کنید.

در مورد نقاط درد مشتری خود تحقیق کنید و در نظر بگیرید. اینها مشکلات استراتژی بازاریابی فعلی آنها هستند که باید برطرف شوند. مشتری احتمالی شما یا میداند که این مشکلات را دارد، اما نمیداند چگونه آنها را برطرف کند، یا ممکن است اصلاً از مشکلات اطلاع نداشته باشد.
یک مثال از یک نقطه درد می تواند پیام متناقض باشد. وقتی پیامرسانی در کانالهای بازاریابی ناسازگار باشد، منجر به سردرگمی و عدم شناخت برند میشود. حل این مشکل ممکن است مستلزم ایجاد یک پلت فرم پیام رسانی منسجم باشد که با ماموریت، ارزش ها و ارزش پیشنهادی برند همسو باشد.
همچنین باید بدانید که در حال حاضر دقیقاً با چه چیزی کار می کنید. این شامل بررسی تلاشهای بازاریابی موجود – وبسایت، نمایههای رسانههای اجتماعی، کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی محتوا است. تعیین کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.
نحوه تعیین اهداف روشن
هنگامی که تحقیقات خود را کامل کردید و موقعیت فعلی خود را مشخص کردید، می توانید شروع به تعیین اهداف واضح و قابل اندازه گیری کنید تا در زمینه بازاریابی خود گنجانده شوید.
چند نمونه از اهداف پیشنهادی بازاریابی واضح ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- افزایش آگاهی از برند در جمعیت 20 تا 35 ساله تا 20٪.
- با تلاشهای بازاریابی ایمیلی، نرخهای باز را تا 10 درصد بهبود دهید.
- 20 سرنخ جدید در ماه ایجاد کنید.
هر یک از این اهداف باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد (SMART). گنجاندن اهداف روشن در یک پیشنهاد بازاریابی می تواند به همسویی استراتژی بازاریابی با اهداف تجاری، ارائه یک نقشه راه روشن برای موفقیت و پیگیری پیشرفت و نتایج در طول زمان کمک کند.

نحوه ایجاد استراتژی های بازاریابی
ما جستجو کردیم چی. اکنون به بررسی می پردازیم چگونه بخشی از پیشنهاد بازاریابی
این بخش از پیشنهاد بازاریابی شما باید شامل خلاصه ای از نحوه برنامه ریزی شما برای بهبود استراتژی بازاریابی مشتری بالقوه باشد. اصولا وقت آن است که مهارت های خود را به رخ بکشید.
بیایید از اهداف ذکر شده خود به عنوان مثال استفاده کنیم:
- افزایش آگاهی از برند در جمعیت 20 تا 35 ساله تا 20٪.
- بهبود نرخ باز تا 10٪ از طریق تلاش های بازاریابی ایمیلی.
- 20 سرنخ جدید در ماه ایجاد کنید.
استراتژی های بازاریابی که برای دستیابی به این اهداف ایجاد می کنید ممکن است به شکل زیر باشد:
- برای افزایش آگاهی از برند در میان این جمعیت شناسی خاص، یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کنید که شامل به روز رسانی منظم محتوا، تصاویر جذاب، تبلیغات رسانه های اجتماعی هدفمند و مشارکت تأثیرگذار برای افزایش دیده شدن برند است.
- برای بهبود نرخ باز تا 10 درصد از طریق تلاشهای بازاریابی ایمیلی، فهرست ایمیلهای خود را به گونهای تقسیم کنید که شامل مشترکین هدفمند بیشتری باشد، خطوط موضوع ایمیل را بهینه کنید، ایمیلها را با استفاده از نرمافزار اتوماسیون شخصیسازی کنید و مطمئن شوید که ایمیلها برای دستگاههای تلفن همراه بهینه شدهاند.
فرض کنید مشتری احتمالی شما 20 سرنخ جدید در ماه برای سرویس نرم افزار JPG به PDF خود می خواهد. استراتژی توسعه آهنربای سرب به عنوان انگیزه ای برای ارائه مشتریان بالقوه در ازای اطلاعات تماس آنها خواهد بود. سپس برای بهینه سازی وب سایت تجاری با CTAهای واضح تر برنامه ریزی کنید تا بازدیدکنندگان را به سمت آهنربای اصلی هدایت کنید.
حتماً در این بخش از پیشنهاد بازاریابی اضافه کنید که نظارت منظم برای تعیین اثربخشی هر یک از استراتژی های بازاریابی را شامل می شود.
نحوه ایجاد قیمت و گزینه های پرداخت
وقتی نوبت به قیمت گذاری و گزینه های پرداخت در زمینه بازاریابی شما می رسد، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
اول اینکه همیشه شفاف باشید. مشتریان بالقوه از شفافیت قدردانی می کنند، بنابراین شفاف باشید و مطمئن شوید که ساختار قیمت گذاری شما قابل درک است. از قبل بگویید چه چیزی در هر بسته یا خدمات وجود دارد و مطمئن شوید که هیچ هزینه یا هزینه پنهانی وجود ندارد.
ارائه گزینه های متعدد به مشتریان بالقوه شما انعطاف و انتخاب می دهد. به عنوان مثال، می توانید سطوح مختلف خدمات را با قیمت های مختلف ارائه دهید یا برای مشتریانی که قرارداد بلندمدت امضا می کنند، تخفیف ارائه دهید.
شما همچنین می توانید یک سیستم پرداخت آنلاین را در نظر بگیرید که انواع مختلفی از پرداخت را می پذیرد. این امر میتواند بودجهبندی خدمات شما و پرداخت به موقع را برای مشتریان آسانتر کند.

حتماً بر ارزش خدمات خود در رابطه با قیمت گذاری تأکید کنید. به وضوح توضیح دهید که چگونه خدمات شما به مشتری بالقوه شما کمک می کند تا به اهداف خود دست یابد و چرا قیمت گذاری شما در مقایسه با نتایجی که می توانند انتظار داشته باشند معقول است.
نکاتی برای پیشنهادهای بازاریابی
روی چشم انداز تمرکز کنید
مطمئن شوید که طرح بازاریابی را با در نظر گرفتن مشتری بنویسید. همه چیز باید به مشکلات و تجارت آنها و اینکه چگونه می توانید کمک کنید مربوط باشد. | بیشتر ▼ شما، و کمتر ما
شامل تصاویر بصری
در صورت لزوم، اینفوگرافیک های چشم نواز را برای نشان دادن نکات خود اضافه کنید. اگر داستان های موفقیت آمیزی از مشتریان قبلی دارید که شامل آمارهای چشمگیر است، آنها را نیز اضافه کنید.
از قالب ها استفاده کنید
برای آسانتر کردن زندگیتان، جایگزینهای Proposify را بررسی کنید که به شما کمک می کند روند ایجاد پیشنهاد بازاریابی خود را ساده کنید. قالب ها را سفارشی کنید تا بهترین مورد را برای نیازهای کسب و کار خود پیدا کنید.

آیا برای تسلط بر رسانه های اجتماعی آماده اید؟
یک متخصص خبره رسانه های اجتماعی شوید و جدیدترین استراتژی ها را (بر اساس پلتفرم اجتماعی) برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت های رسانه های اجتماعی خود بیاموزید.
اینجا را فشار دهید
شفاف باشید
شامل گرافیک شفاف برای کمپین های بازاریابی و پروژه های یکباره. به نظر میرسد نقاط عطف و تاریخهای خاصی برای تحویلپذیریهای کلیدی باشد.
تشویق به اقدام
شامل یک فراخوان واضح و قانع کننده برای اقدام باشد که بالقوه شما را تشویق به برداشتن گام بعدی کند. این ممکن است شامل برنامه ریزی یک تماس یا جلسه، امضای قرارداد، یا درخواست اطلاعات بیشتر باشد.
هنر متقاعدسازی
نوشتن یک پیشنهاد بازاریابی که مشتریان جدید را متقاعد کند، مستلزم درک کامل نیازهای مخاطبان، ارتباط شفاف پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما، و یک برنامه ساختاریافته برای ارائه راه حل شما است.
با پیروی از نکات ذکر شده در این پست وبلاگ، می توانید پیشنهادی ایجاد کنید که به طور موثر کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند، شواهدی از اثربخشی شما ارائه می دهد و به وضوح رویکرد و فرآیند شما را مشخص می کند.
با استفاده از این عناصر کلیدی، می توانید یک پیشنهاد بازاریابی قانع کننده ایجاد کنید که به شما کمک می کند مشتریان جدیدی به دست آورید و کسب و کار خود را توسعه دهید.