

همه ما می دانیم که الگوریتم Tiktok مسئول تعامل بالای پلت فرم است. با این حال، ما نمیدانیم چگونه کار میکند. بهعنوان برندی که در TikTok شروع به کار کردهاید یا اگر فقط سعی میکنید سازگارتر باشید، درک الگوریتم و کار با آن برای دریافت بهترین نتایج مفید است.
در این پست به بررسی الگوریتم Tiktok و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت.
آنها در مورد الگوریتم Tiktok چه می گویند؟
الگوریتم Tiktok تمرینی توسط ربات های Tiktok برای انتخاب محتوای شخصی شده برای هر کاربر است. رباتها با احتیاط کلیکها، ویدیوها، بازدیدهای نمایه، تعاملات و رفتار درون برنامهای شما را کنترل میکنند و اطلاعات را جمعآوری میکنند.
بر اساس اطلاعات، الگوریتم Tiktok اولویتهای شما را شناسایی میکند و رباتها محتوای مرتبط را به صفحه “برای شما” شما منتقل میکنند. این به این معنی است که ویدیوهای FYP دوست شما مانند شما نمایش داده نمی شود. هر کاربر محتوای شخصیشدهای را دریافت میکند که براساس تعامل او در پلتفرم تعیین میشود.
بنابراین اگر تعجب میکنید که چرا انواع خاصی از ویدیوها از شما به صفحه خود استقبال میکنند، الگوریتم TikTok همه تقصیرها را بر عهده میگیرد.
قبل از اینکه بخواهیم به نحوه کارکرد آن بپردازیم، در اینجا Tiktok درباره ویدیوهایی که در صفحه خود می بینید برای شما می گوید.
الگوریتم TikTok چگونه کار می کند؟
- تنظیمات حساب شما.
اولین چیزی که الگوریتم Tiktok به آن نگاه می کند تنظیماتی است که شما با دقت انجام داده اید. کشور، نوع دستگاه، اولویت زبان و تنظیمات دسته شما، زیرا نمی توانند محتوایی را به صفحه شما ارسال کنند. بنابراین الگوریتم TikTok یک تجربه کاربری شخصی شده را در هر زمان ارائه می دهد.
- فعالیت های کاربر در داخل برنامه نظارت می شود.
همانطور که اشاره کردم، الگوریتم TikTok از اقدامات و ردپای برنامه شما مراقبت می کند. فعالیت هایی مانند:
- حساب هایی که دنبال می کنید، ویدیوهایی که دوست دارید و تماشا می کنید و حتی نظراتی که روی پست ها می گذارید. این الگوریتم همچنین به ویدیوهایی که دوست دارید، ویدیوهایی که مورد علاقه شماست، ویدیوهایی که به عنوان «علاقهمند نیستند»، نامناسبها و غیره علامتگذاری کردهاید، توجه میکند.
- آنها همچنین سازندگانی را که پنهان یا مسدود میکنید و مدت زمانی که برای تماشای هر ویدیو صرف میکنید بررسی میکنند. الگوریتم این مورد را به عنوان اولویت شما علامت گذاری می کند و این محتوا را به صفحه “برای شما” شما ارسال می کند.
- اطلاعات محتوا/ویدیو.
الگوریتم TikTok از اطلاعات مربوط به محتوایی که با آن درگیر هستید برای تعیین اولویتهای شما استفاده میکند. اطلاعاتی مانند چندین هشتگ در یک ویدیو نشان میدهد که محتوا برای چه کسی است و برای چه چیزی نیست. به طور مشابه، زیرنویسها و موسیقی/صداها پربینندهترین ویژگیهای الگوریتم Tiktok هستند.
توجه داشته باشید که اینها ویژگیهایی هستند که رتبهبندی محتوای Tiktok را مشخص میکنند، بنابراین ما سعی میکنیم با بررسی نحوه دستکاری الگوریتم بفهمیم که بعداً چگونه اتفاق میافتند.

دانلود کنید: راهنمای تنظیم تبلیغات TikTok. با نحوه ایجاد سریع ۱۶ تبلیغ TikTok در کمترین زمان ممکن آشنا شوید. اینجا را فشار دهید
نحوه درک الگوریتم Tiktok و استفاده از آن
- محتوای خود را حول محورهای مرتبط بسازید.
به عنوان یک کارآفرین، ویدئوهای من به طور مداوم بر مشاوره مربیگری تمرکز دارند. یکی از راه های جلوگیری از حذف الگوریتم زمانی است که ویدیوهای نامرتبط را پست می کنید.
چرا این اتفاق می افتد شما در حال حاضر مخاطب دارید و آنها به ویدیوهای نامرتبط علاقه نخواهند داشت. هنگامی که تعامل کم است، الگوریتم این را به عنوان “بدون علاقه” تفسیر می کند و ممکن است آن را در صفحات مربوط به شما به سایر مخاطبان نشان ندهد.
- فوراً توجه مخاطبان خود را جلب کنید.
اکنون که می دانید الگوریتم به فعالیت های کاربر مانند مدت زمان صرف شده برای تماشای یک ویدیو نگاه می کند. سپس ویدیوهای شما باید فوراً توجه را جلب کرده و به خود جلب کنند.
خوشبختانه، ویدیوهای کوتاهتر امضای ویدیوی TikTok هستند، اما برای تشویق کلیکها و زمان ماندن، محتوا باید دقیق، جذاب و مفید باشد. بنابراین، به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از نرخ پرش و فریب الگوریتم TikTok، آن را کوتاه و شیرین نگه دارید.
- زمان مناسب برای ارسال پست را بدانید.
موافقت کنید که مخاطبان هدف شما در یک زمان خاص بیشترین فعالیت را دارند. مانند سایر پلتفرم ها، الگوریتم می تواند در هر زمان تغییر کند و بازدیدهای شما را کاهش دهد. صرف نظر از این، پست کردن ویدیوهای خود در زمانی که مشتریان هدف شما فعال هستند، قبل از تغییر الگوریتم، تعامل بسیار خوبی را تشویق می کند. بنابراین، حتما از زمانبندی ویدیوی Tiktok به نفع خود استفاده کنید و طول عمر الگوریتم را هک کنید.
- از زیرنویسهای کاربردی، از جمله هشتگها و ترندها استفاده کنید.
کپشن شما دعوتنامه ای است که ارسال می کنید، بنابراین آن را جذاب و واضح کنید. همچنین از هشتگ های مرتبط استفاده کنید و هر گونه استیکر و صداهای محبوب را در آن قرار دهید. این افزوده ویدیوهای شما را به صفحات “درباره شما” کاربرانی که به دنبال محتوای مرتبط هستند ارتقا می دهد.
درک نحوه عملکرد الگوریتم TikTok به برنامه بازاریابی شما کمک می کند تا زمانی که بتوانید به الگوریتم آنچه می خواهد را بدهید و کسب و کار خود را در TikTok توسعه دهید، فقط در تاریکی عکس نگیرید.