
ما هنوز در چنگال دنیای کاری جدید هستیم، که این امر بسیار مهم است که اگر بتوانیم از خانه به کار ادامه دهیم. ما قبلاً خود را با دنیایی وفق دادهایم که تیمهای از راه دور به یک امر عادی تبدیل شدهاند، اما اطمینان از مؤثر بودن تیمهای ما مستلزم رویکرد جدیدی برای مدیریت است. نگه داشتن تیم ها با انگیزه، سازنده و توانمند در کارشان می تواند از راه دور دشوار باشد، اما استراتژی هایی وجود دارد که می توانید برای حمایت از تیم خود و اطمینان از اینکه کسب و کار شما به کار خود ادامه می دهد، پیاده سازی کنید.
حفظ تعامل و انگیزه
قابل درک است که چند روز یا هفته اول این آب و هوای کنونی موجی از فعالیت ها را ایجاد کرده است. کارمندان و تیم ها – همه ما – می خواهیم نشان دهیم که آماده و قادر به مقابله با روش های جدید ارتباطات و شیوه های کاری هستند. و شاید کمی آدرنالین در این کار جدید از خانه وجود داشته باشد؟!
با این حال، چند روز اول برای حفظ طولانی مدت دشوار است، بنابراین مهم است که یک برنامه زمان بندی دقیق و چک-این منظم داشته باشید. به یاد داشته باشید که برخی از کارمندان ممکن است جریان نسبتاً طاقت فرسا ارتباط و تغییر را دشوار بدانند، بنابراین یک رویکرد سنجیده می تواند واقعا مفید باشد. با شخصیت ها و نیازهای تیم، همکاران و مدیریت خود سازگار شوید.
کار از خانه نیاز به طرز فکر متفاوتی دارد و باید به اعضای تیم خود فرصت دهید تا به سیستم جدید عادت کنند. تماسهای تیمی میتواند به تقویت روحیه کمک کند، بهویژه اگر تماسها را موضوعبندی کنید یا به آنها یک مزیت غیررسمی بدهید و به تجارت بپردازید. شما همچنین باید از ماهیت انعطاف پذیر دنیای کار مدرن قدردانی کنید، که به نظر می رسد در چند ماه گذشته شتاب فوق العاده ای داشته است! همه کارمندان نمی توانند در ساعات کاری استاندارد بنشینند و کار کنند، چه در خانه و غیره. بنابراین این را در نظر داشته باشید تا به کارکنان کمک کنید تا درگیر و با انگیزه باشند.
این روشی است که همه ما باید این روزها زندگی و کار کنیم، اما عادت کردن به آن ممکن است سخت باشد. یا میتوانید ذهنیت «مهم نیست کار در چه زمانی یا کجا انجام میشود، تا زمانی که به موقع و حداقل با کیفیت لازم انجام شود» را برای مقابله با ساعات کاری متفاوت امتحان کنید.
تغییرات را در آغوش بگیرید
روشی که ما در حال حاضر کار می کنیم ممکن است برای مدتی وجود داشته باشد، بنابراین باید آن را بپذیریم و تا جایی که می توانیم با آن ادامه دهیم. از دیدگاه مدیریت، این به معنای یافتن راههایی برای ایجاد انگیزه و توانمندسازی تیم خود در نقشهایشان به شیوهای مؤثر است.
از جلسات منظم بدون پرسنل زیاد با تماس های روزانه اطمینان حاصل کنید. انطباق با تغییر ضروری است و همانطور که در برخی بخش ها پیش بینی می شود، می تواند آسان تر از آن چیزی باشد که فکر می کنیم. اما همیشه برای همه افراد آسان نیست. به عنوان مثال، مسترکارت در استفاده از پرداخت های بدون تماس با استقبال زیادی روبرو شده است که نشان می دهد مصرف کنندگان به سرعت خود را با این تغییر وفق داده اند. همین امر را می توان در مورد کنفرانس ویدیویی و تماس های زوم در بسیاری از محیط های کاری نیز گفت. یک چت منظم هفتگی تیمی به یک تماس زوم برنامه ریزی شده تبدیل شده است و قدرت این ابزار چیزی است که ما به سادگی نمی توانیم آن را دست کم بگیریم.
در حالی که یک تماس تلفنی استاندارد میتواند بهروزرسانیها را پشتیبانی کند، کنفرانس ویدیویی و چت رویکرد شخصیتری را ایجاد میکند که بسیاری از کارکنان شما از آن استقبال میکنند. (اگرچه برخی این کار را نمی کنند – بنابراین به ترجیحات آنها احترام بگذارید و به آنها پایبند باشید.)
یک فضای کاری مجازی امن ایجاد کنید
برای اینکه تیمها در کار آنلاین احساس امنیت کنند، باید کارهای بیشتری انجام دهید تا مطمئن شوید که محیط کار آنها تا حد امکان امن است. پروتکل استاندارد امنیتی برای دفاتر به سادگی دیگر سطح مورد نیاز حفاظت را فراهم نمی کند. همانطور که گفته شد، نقش مدیریت و تیم های ارشد باید این باشد که اطلاعات و ابزارهایی را که برای احساس امنیت در کار نیاز دارند به همه کارکنان ارائه دهند.
استفاده از VPN در کشورهایی مانند چین که در آن سانسور بسیار رایج است، استاندارد است، اما در واقع می توانند به حفظ امنیت شبکه شما کمک کنند. اگرچه بسیاری VPNها را پیچیده میدانند و کاملاً مطمئن نیستند که چگونه از آنها به طور ایمن استفاده کنند، بسیاری از مردم روزانه از آنها برای دسترسی به محتوای محدود جغرافیایی در پلتفرمهای جریانی مانند Netflix استفاده میکنند، که ترافیک بسیار بالای آن بیشتر نشان میدهد که محتوا در سراسر جهان محبوبیت دارد.
اولین بوم SaaS از راه دور
تقاضا برای نرم افزار برای بهبود محیط کار از راه دور هرگز بالاتر نبوده است، به طوری که بسیاری از شرکت ها شاهد تقاضای بی سابقه ای هستند. شرکتهای SaaS توانستهاند از این رونق عظیم سرمایهگذاری کنند، با مقادیر زیادی از استفاده جدید در ابزارهای موجود موفق. البته، این شامل برندهایی می شود که به نام های معروفی مانند زوم تبدیل شده اند، اما همچنین شرکت های دیگری مانند FreeConferenceCall، BrandDive، و LogMeIn، یا به سادگی یافتن فضای ذخیره سازی ابری مناسب برای شما و تیم هایتان.
بیشترین فعالیت رشد برای شرکتهای SaaS، جذب مشتری جدید است که در حال حاضر برای بسیاری از کسبوکارها خفه شده است و 59 درصد از شرکتهای SaaS، تمدید و حفظ مشتری را دومین مهمترین امتیاز میدانند. شرکتها ابزارهای مختلفی را برای پشتیبانی از تیمهای راه دور جدید خود آزمایش میکنند و این به شرکتهای بخش SaaS فرصتی میدهد تا نشان دهند کاری که انجام میدهند و از مهارتهای خود برای جلوگیری از سرگردانی و حفظ و همچنین جذب مشتریان جدید استفاده میکنند.
ترکیب تکنولوژی و شخصیت
نرمافزار و فنآوری موجود به گونهای طراحی شدهاند که کار از خانه و در تیمهای راه دور را تا حد امکان آسانتر میکنند و به آسانتر کردن آن زمان برای پیمایش و حتی لذتبخش و سازنده کمک میکنند.
این فناوری نقطه شروع است، اما کاری است که شما با آن انجام میدهید که به تیمهای شما کمک میکند تا در این زمانهای دشوار پیمایش کنند و اطمینان حاصل کنند که علیرغم جدایی، به طور مؤثر کار میکنند. ترکیب فناوری موجود با مهارت های شخصی برای ایجاد انگیزه و توانمندسازی تیم شما، کلید مدیریت موفق در حال حاضر است. گفتن آسان تر از انجام… اما مطمئناً قابل دستیابی است.