

به دنبال ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی عالی برای افزایش تعامل هستید؟
البته، ایجاد محتوای جذاب رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک حضور آنلاین قوی، جذب مخاطبان و افزایش سرنخ ها و فروش بسیار مهم است.
اما چگونه می توان آن را به درستی انجام داد؟
در اینجا چند نکته و مثال آورده شده است.
9 نکته برای ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی که تعامل را افزایش می دهد
با ایجاد پروفایل های حرفه ای و جذاب در رسانه های اجتماعی شروع کنید. سپس هنگام تولید محتوا از این نکات استفاده کنید.
1. مخاطبان خود را بشناسید
شناخت مخاطبان کلید موفقیت بازاریابی است، چه شخصی سازی یک ایمیل باشد و چه ایجاد محتوای شخصی سازی شده در رسانه های اجتماعی.
به عنوان مثال، Canva برای هر یک از گروه های هدف خود پیام های شخصی ایجاد می کند. این یک نشریه غیرانتفاعی است.

و در اینجا محتوای ساخته شده برای معلمان است.

چگونه مخاطبان هدف خود را در شبکه های اجتماعی تعریف می کنید؟
میتوانید از تحقیقات بازار، کمپینهای نظرسنجی ایمیلی یا فرمهای وبسایت برای درک ترجیحات رسانههای اجتماعی مشتریان خود استفاده کنید.
در اینجا روش های دیگری برای دریافت اطلاعات مخاطب وجود دارد:
- فیس بوک: Facebook Audience Insights داده هایی را در مورد مخاطبان شما از این طریق ارائه می دهد.

- اینستاگرام: روی دکمه اقدام Insights کلیک کنید تا جزئیاتی در مورد مخاطبان فعلی خود و تعامل آنها با محتوای خاص دریافت کنید.
- توییتر: تجزیه و تحلیل توییتر و صفحه فعالیت توییت اطلاعاتی مانند جمعیت شناسی کلیدی، زبان و علایق مخاطبان را در اختیار شما قرار می دهند.
- لینکدین: وارد تب “Analysis” شوید که در آن می توانید آمار مخاطبان را مشاهده کنید.
ابزارهایی مانند Copper CRM همچنین به شما این امکان را میدهند که مخاطبین خود را با حسابهای رسانههای اجتماعی همگامسازی کنید تا مخاطبان مشابهی ایجاد کنید و گروههای خاصی را هدف قرار دهید.
این بررسی Copper CRM جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از این ابزار همگام سازی تماس به شما می دهد.
2. اهداف و معیارهای خود را مشخص کنید
در حالی که افزایش تعامل ممکن است هدف اصلی ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی باشد، شما باید هنگام تعریف اهداف خود، دقیق باشید. و هر هدف را به یک معیار رسانه اجتماعی خاص که می توانید پیگیری کنید گره بزنید.
در اینجا یک چارچوب برای کمک به شما برای شروع وجود دارد:

3. نوع محتوای مناسب را انتخاب کنید
انواع محتوای رسانه های اجتماعی که می توانید با آنها آزمایش کنید عبارتند از:
- پست های وبلاگ
- محتوای ایجاد شده توسط کاربر
- پخش زنده / وبینار
- کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید
- داستان ها و قرقره ها
- مسابقات / هدایا
- کلیپ های ویدئویی
- اینفوگرافیک
- نظرسنجی و نظرسنجی
حتماً نوع محتوای رسانه های اجتماعی را که می خواهید بنویسید پیوند دهید:
علایق مخاطب هدف شما
همانطور که از این تصویر می بینید، طبق یک مطالعه در سال 2022، ویدیوهای کوتاه، تصاویر و ویدیوهای زنده جذاب ترین محتوا در رسانه های اجتماعی هستند.

نوع محتوای مناسب برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی و جمعیت
در اینجا خلاصهای سریع از نوع محتوای رسانههای اجتماعی برای نوشتن برای هر پلتفرم/دموگرافیک آورده شده است.

جایگاه شما
نوع محتوای رسانه های اجتماعی که ایجاد می کنید به صنعت شما نیز بستگی دارد.
به عنوان مثال، تحقیقات گارتنر نشان داد که محتوای آموزشی و تولید شده توسط کاربر برای بازاریابان نرم افزار بهترین کار را دارد.

4. یک ترکیب محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
انواع مختلف محتوا را آزمایش کنید، مانند متن، تصویر، ویدئو و پخش زنده.
Simplilearn از انواع مختلفی از محتوای رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل استفاده می کند. این یک پست لینکدین است که برنامه صدور گواهینامه حرفه ای آنها را تبلیغ می کند.

و در یوتیوب، این برند ویدیوهای آموزنده متعددی دارد.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما چیزی ارزشمند به مخاطبان ارائه می دهد.
چه نکات مفیدی باشد، چه مقالات آموزنده، یا صرفاً ویدیوهای سرگرم کننده ساده، به مردم دلیلی برای ماندن و بازگشت دوباره برای اطلاعات بیشتر می دهد.
5. یک نسخه جذاب برای رسانه های اجتماعی بنویسید
یک کپی از رسانه های اجتماعی بنویسید که جذاب و قابل درک باشد. و همیشه یک فراخوان برای اقدام قرار دهید که افراد را تشویق کند پست شما را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.
هرچه تعداد اشتراکهای بیشتری داشته باشید، دسترسی شما بیشتر میشود.
آیا فرمولی برای نوشتن کپی جذاب وجود دارد؟
این نکات را برای شما دارم:
مختصر باشید: در اینجا طول ایده آل برای هر پلت فرم آمده است:
- اینستاگرام: 138 تا 150 کاراکتر
- فیس بوک: 40 کاراکتر
- لینکدین: 220 کاراکتر
- TikTok: 300 کاراکتر
در اینجا یک نمونه از یک کپشن کوتاه و جذاب اینستاگرام آورده شده است:

کلمات عملی و صفت ها را بگنجانید: با کلمات اکشن مانند win, save, act now و صفت هایی مانند قدرتمند, الهام بخش, درخشان و غیره آزمایش کنید. این مثال از TED Talks را بررسی کنید.

استفاده از اعداد: فهرستهای شمارهدار و راهنمای قدمهای آسان میتوانند به افزایش تعامل کمک کنند. ببینید Semrush چگونه این کار را انجام می دهد.

سوال بپرس: مردم همیشه جذب سوالات کنجکاوی مانند این پست می شوند.

کپی رسانه های اجتماعی خود را با پیروی از دستورالعمل های Google EAT بنویسید تا کمپین رسانه های اجتماعی شما نیز به دریافت نتایج جستجوی خوب کمک کند. کپی رسانه های اجتماعی شما باید شامل حقایق و اطلاعات قابل اعتماد، معتبر و متخصص باشد.
6. از هشتگ های پرطرفدار استفاده کنید
از هشتگ ها و کلمات کلیدی مرتبط برای افزایش دیده شدن محتوای خود در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس مواد غذایی هستید، ممکن است بخواهید از هشتگ هایی مانند #foodie، #yum و #foodporn استفاده کنید.
می توانید هشتگ های پرطرفدار را با تایپ کلمه کلیدی خود در نوارهای جستجوی پلتفرم های رسانه های اجتماعی جستجو کنید.

پلتفرم هایی مانند توییتر همچنین دارای یک ویژگی جستجوی پیشرفته هستند که در آن می توانید توییت ها و هشتگ های خاص را جستجو کنید.
همچنین می توانید از نرم افزار مناسب برای تولید هشتگ در صنعت خود استفاده کنید. این نرم افزار می تواند به شما در ایجاد و نحوه استفاده از هشتگ برای کمپین های رسانه های اجتماعی خود کمک کند.
7. در زمان مناسب پست کنید
زمانی که صحبت از رسانه های اجتماعی به میان می آید، زمان بسیار مهم است. محتوای خود را زمانی منتشر کنید که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند تا دسترسی و تعامل شما افزایش یابد.
طبق یک مطالعه اخیر:
- بهترین روزها برای ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی سه شنبه تا پنجشنبه است
- بهترین زمان برای ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی 9 صبح و 10 صبح است.
اما در مورد زمان ها یا روزهای اوج تعامل بین هر پلتفرم اجتماعی تفاوت های فردی وجود دارد.
به عنوان مثال، ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت 10 صبح تا 1 بعد از ظهر در اکثر روزهای هفته می تواند به شما کمک کند تا دسترسی خود را به حداکثر برسانید.

8. از تصاویر بصری استفاده کنید
تصاویری با کیفیت بالا، مانند تصاویر و ویدیوها، می توانند محتوای شما را جذاب تر کنند.
در نحوه ارائه آنها خلاق باشید.
یکی از راه های استایل دادن به عکس ها و تصاویر استفاده از فیلترهای عکس است. در عرض چند دقیقه تصاویری خیره کننده خلق خواهید کرد.
این تصویر چشم نواز از Velvet Spectrum را ببینید.

9. مشارکت را تشویق کنید
با پرسیدن سوال، شروع مکالمه یا اجرای مسابقه، مخاطبان خود را تشویق کنید تا با محتوای شما درگیر شوند. شما همچنین می توانید یک جایزه مانند مزرعه فریزر هیل میزبانی کنید.

حتما با پاسخ دادن به نظرات به مخاطبان خود نشان دهید که برای نظر آنها ارزش قائل هستید.
همچنین می توانید از نرم افزار تولید سرنخ استفاده کنید که به شما امکان می دهد پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را برای مدیریت و نظارت بر تعاملات یکپارچه کنید.
10. تجزیه و تحلیل و بهبود
ایجاد محتوای قدرتمند رسانه های اجتماعی فقط تولید محتوا نیست. تحقیق در مورد اثربخشی محتوا به همان اندازه مهم است. شما باید از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا پست های رسانه های اجتماعی شما مطابق انتظار عمل می کنند یا خیر.
بررسی کنید که آیا آنها تعامل قابل توجهی ایجاد می کنند، باعث فروش می شوند و دنبال کنندگان جدیدی برای شما به ارمغان می آورند.
در مورد پستهای وبلاگ، میتوانید از جستجوگر نمایه Google و Google Analytics استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا پست رسانههای اجتماعی شما به افزایش سرعت نمایهسازی یا بهبود رتبهبندی گوگل کمک کرده است.

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی دیجیتال واقعی باید بدانید. اینجا را کلیک کنید
خلاصه کردن
به یاد داشته باشید که محتوای رسانه های اجتماعی نباید فقط مربوط به برند شما باشد. در واقع، برخی از موفق ترین کمپین های رسانه های اجتماعی بر ارائه اطلاعات یا سرگرمی های ارزشمند به کاربران تمرکز دارند.
هدف این است که مردم در مورد کسب و کار شما به شیوه ای مثبت صحبت کنند!
از ابزارهای تحلیلی برای پیگیری عملکرد محتوای خود در هر پلتفرم استفاده کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. یک راه آسان برای تسلط بر استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی، تبدیل شدن به یک متخصص خبره رسانه های اجتماعی است. بیاموزید که چگونه استراتژی های اثبات شده را اجرا کنید و تعامل را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید.