منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟

آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟

آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟

اگر در هر سنی به گرفتن مدرک فکر می کنید، منطقی است که به ارزش آن مدرک فکر کنید. آیا صلاحیت برای حرفه ای که می خواهید لازم است؟ آیا مسیرهای جایگزینی برای این شغل وجود دارد؟ آیا می توانید با کسب تجربه کاری مهارت های بهتری را توسعه دهید؟

همه این سوالات کاملا معتبر هستند. از این گذشته، گرفتن مدرک مستلزم سرمایه گذاری بسیار بزرگی هم در زمان و هم پول است. شما می خواهید بدانید که به اندازه کافی از آن سرمایه بازدهی دریافت خواهید کرد تا آن را ارزشمند کنید.

چرا بازاریابی؟

وقتی صحبت از بازاریابی به میان می آید، بسیاری از مشاغل سطح ابتدایی مدرک لیسانس را به عنوان یک الزام ذکر می کنند. این بدان معنا نیست که راه های جایگزینی برای ورود به بازاریابی وجود ندارد، اما داشتن مدرک تحصیلی مناسب مطمئناً رزومه شما را رقابتی تر می کند.

یک صنعت در حال رشد

مهارت های بازاریابی در بازار کار فعلی مورد تقاضا هستند. بر اساس گزارش اخیر لینکدین، آگهی های شغلی بازاریابی تنها در شش ماه سال گذشته 63 درصد رشد داشته است. نیمی از این مشاغل در بخش دیجیتال و رسانه بودند، به این معنی که مهارت های بازاریابی دیجیتال و محتوا بسیار ارزشمند است.

توسعه شخصی و شغلی

دلیل این افزایش تقاضا برای بازاریابان به افزایش بازاریابی دیجیتال مربوط می شود. روش های جدید بازاریابی در خارج از بخش دیجیتال همچنان در حال تکامل هستند. این بدان معناست که بازاریاب هایی که قادر به ایجاد محتوای جذاب یا مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی هستند مورد نیاز است.

این امر فضای زیادی را برای پیشرفت شخصی باقی می گذارد. فارغ التحصیلان جوانی که به خوبی در رسانه های اجتماعی و مدیریت جامعه مسلط هستند، می توانند در بازاریابی دیجیتال موفق شوند. گام برداشتن در این مسیر می تواند به سمت استراتژیست محتوا و موقعیت های مدیریت بازاریابی منجر شود.

انواع مدارک بازاریابی چیست؟

وقتی می گوییم مدرک بازاریابی، این اصطلاح خیلی کلی است. مسیرهای تحصیلی بسیاری وجود دارد که بر بازاریابی به روش های اصلی یا فرعی تمرکز می کنند. سطح مدرک موجود به سابقه تحصیلی فعلی شما بستگی دارد، اما دوره خاص به انتخاب شخصی شما بستگی دارد.

کاردانی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد؟

آمارهای اخیر نشان می دهد که 74 درصد از متخصصان بازاریابی در ایالات متحده دارای مدرک لیسانس هستند. 9 درصد دارای مدرک کاردانی و 8 درصد فوق لیسانس هستند. در اینجا خلاصه ای سریع از تفاوت ها آورده شده است.

مدارک کاردانی – دوره های 2 ساله که بازاریابی و تجارت را به روشی اساسی تر از مدارک کارشناسی پوشش می دهد. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به دانش آموزان مهارت های اولیه مورد نیاز برای درخواست موقعیت های بازاریابی سطح ابتدایی را بدهند.

مدرک کارشناسی – دوره های 3/4 ساله که تجارت و اقتصاد را پوشش می دهد. طیف وسیعی از دوره های کارشناسی با بازاریابی در هسته آنها وجود دارد، اما شما همچنین موضوعات تجاری گسترده تری مانند مدیریت، ارتباطات و مدیریت را پوشش خواهید داد.

مدارک کارشناسی ارشد – دوره های 2 ساله، معمولاً فقط در صورتی در دسترس هستند که قبلاً مدرک کارشناسی را گذرانده باشید. دوره های کارشناسی ارشد یا MBA برای ایجاد درک عمیق از موضوعات پیچیده تجاری طراحی شده اند. آنها بسیار خاص هستند و حوزه هایی مانند بازاریابی استراتژیک یا تجزیه و تحلیل بازاریابی را پوشش می دهند.

آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟

رایگان برای استفاده از تصویر از Pixabay

بازاریابی خاص یا کسب و کار عمومی؟

این به انتخاب شخصی بستگی دارد. مدارک عمومی تجاری وجود دارد که بازاریابی را به عنوان یک ماژول و همچنین مدارک خاص بازاریابی را پوشش می دهد. همچنین دانشگاه ها و کالج های متعددی، چه آفلاین و چه آنلاین، وجود دارند که بسترهای دوره های مختلف را ارائه می دهند.

اگر به دنبال عنوان شغلی یا شغل خاصی هستید، تحقیق کنید که کدام نوع مدرک برای شما بهترین است. به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید در آینده به سمت نقش های مدیریتی بروید، باید به مهارت های بازاریابی خود بیفزایید.

ماژول ها و برنامه درسی را بررسی کنید

این مهم است و نه فقط به این دلیل که به شما امکان می دهد ببینید کدام دوره ها با اهداف شغلی شما هماهنگ هستند. بازاریابی در دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است، حتی اگر به دوران قبل از دیجیتال برگردید، حتی بیشتر از این تغییر کرده است. بسیاری از دوره های تجاری هنوز از روندهای بازاریابی فعلی عقب هستند.

با مدرک بازاریابی به دنبال چه شغلی هستید؟

هنگامی که مدرک بازاریابی خود را دریافت کردید، باید به دنبال چه شغلی باشید؟ در اینجا برخی از مشاغل و زمینه هایی که باید به آنها توجه کنید و چه مدارکی برای آنها نیاز دارید آورده شده است.

سطح ورودی

اگر با مدرک شروع می کنید و تجربه یا تجربه کاری ندارید اما مدرک ندارید، این نقش ها را بررسی کنید.

  • نقش های فروش/خدمات مشتری – اینها نقش های مجاور بازاریابی هستند که اکثر شرکت ها به صلاحیت های قبلی نیاز ندارند. اگر مدرک ندارید، اینجا مکان خوبی برای شروع است.
  • کارآموز بازاریابی یا روابط عمومی – گزینه دیگر اگر مدرک ندارید یا هنوز در حال تحصیل هستید.
  • کارشناس بازاریابی دیجیتال/محتوا – این نقش ها تقریباً همیشه به مدرک کاردانی یا کارشناسی نیاز دارند. برای موفقیت به درک خوبی از تکنیک های جدید بازاریابی دیجیتال و اجتماعی نیاز است.
  • کپی رایتر/نویسنده پیشنهاد – این مسیر خوبی برای بازاریابی برای کسانی است که دارای مدرک روزنامه نگاری یا ادبیات هستند. این نقش ها جنبه های بازاریابی، نوشتن خلاق و نوشتن متقاعد کننده را ترکیب می کنند.
  • متخصص سئو – شکل متمرکزتری از بازاریابی که بر بهینه سازی محتوای SEO متمرکز است. اگر می دانید چگونه یک پست وبلاگ را برای رتبه بندی موتورهای جستجو بهینه کنید، این نقش برای شما مناسب است. مدرک لیسانس یا کاردانی حداقل شرط خواهد بود.
  • رسانه های اجتماعی / مدیر جامعه – از آنجایی که این نقش‌ها نسبتاً جدید هستند، ما تمایل داریم ترکیبی از بازاریابان ماهر و افرادی را ببینیم که در پرورش جوامع یا برندهای آنلاین موفق بوده‌اند اما اسناد کاغذی ندارند.
آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟

رایگان برای استفاده از تصویر از Unsplash

پیشرفت شغلی

اگر مدرک کارشناسی ارشد یا MBA یا تجربه قابل توجهی در یکی از نقش های فوق دارید، می توانید برای پیشرفت شغلی به این نقش های پیشرفته تر نگاه کنید.

  • مدیر بازاریابی دیجیتال – نقشی برای بازاریابان با تجربه که شامل اجرای کمپین ها و هماهنگی همکاران بازاریابی است.
  • هماهنگ کننده ارشد بازاریابی – نقش در سطح مدیریت بخش. مسئول استراتژی کلی بازاریابی و عملکرد بخش.
  • استراتژیست محتوا – نقش تخصصی که بر استراتژی محتوا تمرکز دارد. طراحی برنامه های محتوا بر اساس تحقیقات جمعیت شناختی و کلیدواژه یکی از جنبه های اصلی این نقش است.
  • تحلیلگر بازاریابی – این نقش شامل تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و روندهای بازار است. اگر به دنبال آن هستید که از یک نقش بازاریابی مستقیم تر به سمت تجزیه و تحلیل حرکت کنید، احتمالاً به مدارک خاص تجزیه و تحلیل داده نیاز خواهید داشت.
  • کارشناس روابط عمومی – صدای عمومی تیم روابط عمومی یک سازمان بزرگ. مدیریت ادراک عمومی از برند و تنظیم سیاست های ارتباطی در سطح برند مانند لحن صدا.
  • کارشناس بازاریابی تجربی – این حوزه از بازاریابی بر بهینه سازی تجربه مشتری متمرکز است. متخصصان با تجربه درک عمیقی از روانشناسی و رفتار مشتری دارند.
  • مدیر ارتباطات شرکتی – مدیران ارتباطات مسئول سیاست های ارتباطی در سطح شرکت هستند. این یک موقعیت در سطح اجرایی است که یک هماهنگ کننده بازاریابی یا مدیر روابط عمومی می تواند در آن ارتقا یابد.

میانگین حقوق بازاریابی

در تمام نقش هایی که در بالا به آن پرداختیم، دستمزدها بسیار متفاوت است. برای این نقش‌های سطح ابتدایی، بسته به نقش و تجربه‌تان می‌توانید از 25 تا 40 هزار دلار جستجو کنید.

وقتی صحبت از درآمد متوسط ​​برای معامله گران با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس می شود، می توانیم کمی دقیق تر باشیم. آخرین آمار Zippia به ما نشان می دهد که 69,993 دلار در سال میانگین برای دارندگان مدرک لیسانس و 80,365 دلار در سال برای متخصصان بازاریابی کارشناسی ارشد است.

آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟

منبع تصویر از Zippia.com

مزایا و معایب یک مدرک بازاریابی

بنابراین، سوالی که ما در بالا پرسیدیم این بود که “آیا مدرک بازاریابی ارزشش را دارد؟” با این حال، در واقعیت، این یک پاسخ ساده بله یا خیر نیست. سوالی که باید بپرسید این است: «آیا مدرک بازاریابی برای من مناسب است؟» در اینجا خلاصه ای از مزایا و معایب وجود دارد که ممکن است به شما پاسخ هایی بدهد.

حرفه ای ها

  • دارندگان دیپلم در بازاریابی چشم انداز شغلی بهتری دارند و پتانسیل درآمد بالاتری دارند
  • شما می توانید مهارت های بسیار خاصی را با دوره های مناسب بیاموزید
  • مهارت های نرم مانند ارتباط و همکاری را به دست آورید

منفی

  • سرمایه گذاری زیادی از زمان و پول مورد نیاز است
  • کاهش بازده دستمزدها در سطوح بالاتر
  • این می تواند یک محیط محدود کننده برای استارت آپ ها و کارآفرینان باشد

جایگزین های مدرک بازاریابی چیست؟

اگر می‌خواهید به تحصیلات ادامه دهید، اما نمی‌خواهید چهار سال بر روی مدرک سرمایه‌گذاری کنید، دوره‌های آنلاین معتبر می‌توانند جایگزینی را ارائه دهند. اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را در زمینه خاصی مانند برقراری تماس کنفرانسی از کانادا تقویت کنید، این ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.

اگر تحصیلات عالی واقعاً مورد شما نیست، گزینه دیگر کسب تجربه کاری است. برخی از شرکت ها کارآموزی و برنامه های آموزشی را برای نقش های سطح ابتدایی ترجیح می دهند. این به آنها اجازه می دهد تا به جای بازآموزی فردی با تجربه بیشتر، معامله گران را به شیوه خود آموزش دهند.

آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟

رایگان برای استفاده از تصویر از Unsplash

چگونه تصمیم بگیرید که آیا مدرک بازاریابی برای شما مناسب است یا خیر

در نهایت، انتخاب برای دریافت مدرک بازاریابی به اهداف، ترجیحات و استعدادهای شما بستگی دارد. قبل از انتخاب هر سه عامل را در نظر بگیرید.

اهداف حرفه ای

آیا یک موقعیت مدیریتی می خواهید که نیاز به دانش بازاریابی داشته باشد؟ به چه حوزه های بازاریابی علاقه دارید؟ در حال حاضر چه مهارت هایی دارید؟ پاسخ به این سه سوال به شما کمک می کند مسیر شغلی خود را تعیین کنید. این انتخاب رشته شما را محدود می کند.

اگر می خواهید در فروش سیستم های تلفن مشاغل کوچک در ونکوور بهتر شوید، برای انجام آن نیازی به یک دوره چهار ساله ندارید. اگر می خواهید به نقش های ارشد بازاریابی تبدیل شوید، پس این مدرک را می خواهید.

شخصیت

برای کار در بازاریابی نیازی به تیپ شخصیتی خاصی ندارید. ممکن است شخصیت و علایق شما تعیین کند که کدام حوزه از بازاریابی برای شما مناسب تر است. به عنوان مثال، اگر شما برونگرا و خلاق هستید، روابط عمومی یا مدیریت رسانه های اجتماعی ممکن است برای شما مناسب باشد.

سرمایه گذاری و بازده

پول همه چیز نیست. اما اگر می‌خواهید منابعی را برای گرفتن مدرک اختصاص دهید، می‌خواهید بدانید که مقداری بازده سرمایه‌گذاری را دریافت خواهید کرد. از اعدادی که در بالا نقل کردیم، به نظر می رسد که مدرک “بهینه” از نظر بازگشت حقوق در مقابل سرمایه گذاری زمان و پول، مدرک کارشناسی است.

درآمد متوسط ​​برای فروشندگان دارای مدرک کارشناسی ارشد تنها 10000 دلار بیشتر بود. این نشان می دهد که شما در واقع بازده مالی قابل توجهی برای سرمایه گذاری اضافی دریافت نمی کنید. البته، اگر آن مدرک کارشناسی ارشد به شغل رویایی شما منجر شود، ممکن است آن را متفاوت ببینید.

افکار نهایی: مسیر خود را بسازید

آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟ پاسخ کوتاه بله است. این بدان معناست که آیا مدرک بازاریابی برای شما مناسب است یا خیر، نمی توانیم به شما بگوییم. با این حال، امیدواریم این راهنما اطلاعاتی را که برای انتخاب آن نیاز دارید در اختیار شما قرار داده باشد.

آیا مدرک بازاریابی در سال 2023 ارزشش را دارد؟