
علیرغم انتشار نامه ای سرگشاده ساعاتی قبل از انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایلان ماسک تصاحب توییتر خود را به پایان رسانده و گفته بود قصد دارد از تبدیل شدن این پلت فرم به یک “محیط جهنمی رایگان برای همه” جلوگیری کند، برخی از کارشناسان صنعت اکنون خروج تبلیغ کنندگان از این شبکه را پیش بینی می کنند. پلت فرم
با توجه به توقف موقت تبلیغات توسط جنرال موتورز در توییتر و غول تبلیغاتی Interpublic Group که به مشتریان توصیه می کند هزینه های خود را متوقف کنند، آیا باید تبلیغات توییتر خود را نیز متوقف کنید؟
خطرات ایمنی برند
یکی از ترسهای اصلی تبلیغکنندگان، خطر احتمالی برای ایمنی برند است. ماسک به صراحت اعلام کرده که قصد دارد قوانین تعدیل محتوا را تغییر دهد و گفته است که میخواهد توییتر را به یک «میدان شهر دیجیتال باز» تبدیل کند. در عمل، این میتواند به این معنا باشد که مطلقاً هر محتوای قانونی مجاز است، یک انحراف بزرگ از رویکرد توییتر برای تعدیل محتوا در زمان جک دورسی، که رویکرد سختگیرانهتری در برابر اطلاعات نادرست و سخنان نفرتانگیز داشت.
اگرچه ماسک وعده پلتفرمی را داده بود که از مقررات دولتی پیروی می کند و “گرم و پذیرای همه است”، اما برخی از تبلیغ کنندگان را سرد کرده است. در اولین روز مالکیت ماسک بر توییتر، گزارشهای متعددی ادعا کردند که نظرات نژادپرستانه، سخنان مشوق نفرتانگیز و سایر محتوای قابل اعتراض در این پلتفرم افزایش یافته است.
برندها همیشه در مورد مکان قرار دادن تبلیغات حساس بودهاند و رسانههای اجتماعی فقط این موضوع را پیچیده میکنند. توییتر تاکید کرده است که سیاستهای محتوایش از زمان تصاحب تغییر نکرده است و ماسک گفته است که تا زمانی که هیئت مدیره جدید نظارت محتوا تعیین نشود، تغییری نخواهند کرد. اگر توییتر به مبارزه با افزایش چنین محتوایی ادامه دهد، ممکن است توصیه شود که تبلیغات در توییتر را متوقف یا محدود کنید، هم برای جلوگیری از ارائه محتوای بحث برانگیز و هم به دلیل خروج احتمالی کاربران.
با این حال، خطر بالقوه ای برای ایمنی نام تجاری از خروج از پلت فرم نیز وجود دارد. ماسک به آزادی بیان شهرت دارد، بنابراین برندها در صورت ترک پلت فرم ممکن است با واکنش منفی روبرو شوند، همانطور که در مورد جنرال موتورز اتفاق افتاد.
تأیید و خطر جعل هویت
از جمله تغییراتی که ماسک برای توییتر بیان کرده است، بازنگری در سیستم تأیید است. یک طرح پولی برای توییتر ارائه کرد که نه تنها تأیید، بلکه پستهای ویدیویی طولانیتر و تبلیغات کمتر را نیز شامل میشود. حسابهای تأیید شده فعلی ملزم به پرداخت این هزینه هستند یا تأیید اعتبار خود را از دست میدهند. ما در حال حاضر قیمت پیشنهادی این طرح را نمی دانیم، ماسک 20 دلار و 8 دلار را به عنوان هزینه ماهانه ارائه می دهد. در حالی که قیمت برای تبلیغ کنندگان مشکلی نخواهد داشت، به طور بالقوه ریسک برند را در پلتفرم افزایش می دهد.
راستیآزمایی توییتر در حال حاضر برندها را ملزم میکند که پیوندی به یک مقاله قوی ویکیپدیا ارائه دهند که مطابق با استانداردهای شاخص دایرهالمعارف باشد، نشان دهد که حساب آنها در ۰.۰۵ درصد بالای حسابهای فعال واقع در همان منطقه جغرافیایی دارای تعداد دنبالکننده است، یا پیوندهایی به ۳ یا ارائه دهند. مقالههای خبری بیشتری درباره خودشان که توسط یک سازمان خبری تأیید شده از قبل منتشر شده است. ما در حال حاضر نمی دانیم معیارهای تأیید جدید برای این طرح پولی چیست، اما به طور بالقوه می تواند تأیید هر حسابی را آسان تر کند.
یک اثر موج دار بالقوه این است که تقلب یا جعل هویت می تواند افزایش یابد. جعل هویت در حال حاضر یک مشکل در این پلتفرم است، به طوری که افراد متقلب شخصیت عمومی اغلب قربانیان را با کلاهبرداری های رمزنگاری فریب می دهند.
با سیستمهای تأیید دقیقتر، کلاهبرداران میتوانند حسابهای چک آبی خریداری کنند. علاوه بر جعل هویت شخصیتهای عمومی، آنها همچنین میتوانند حسابهای برند تأیید شده را جعل کنند، که میتواند برای کلاهبرداری یا پست کردن محتوای حساس یا نامناسب تحت نام یک برند یا سازمان مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، افراد بیوجدان میتوانند حضور گستردهتری در این پلتفرم بخرند، که کاربران قانونی را از پلتفرم دور کرده و جذابیت آن را برای تبلیغات کاهش میدهد.
آیا توییتر تبلیغات را کنار می گذارد؟
در آینده ممکن است شاهد دور شدن توییتر از تبلیغات باشیم. در حال حاضر، حدود 90 درصد از درآمد آن در اینجا حاصل می شود، اما این شرکت ممکن است با منابع درآمد دیگری، مانند هزینه تأیید قبلا ذکر شده، آزمایش کند.
به نظر می رسد ماسک نمی خواهد تبلیغات در توییتر را به طور کامل متوقف کند و می گوید که قصد دارد توییتر را به “محترم ترین پلت فرم تبلیغاتی در جهان” تبدیل کند. در طی تازهسازی آبی توییتر، توییتر حتی اعلام کرد که به مقالات خبری بدون آگهی برای کاربران پولی پایان میدهد. این ممکن است تا حدی به دلیل درآمد نسبتاً پایینی باشد که توییتر بلو به ارمغان آورده است. به گفته یکی از منابع، اپلیکیشن توییتر تا به امروز تنها 6.4 میلیون دلار خرج کاربران داشته است که Blue بزرگترین خرید درون برنامه ای است. همچنین می تواند نشان دهنده قصد گسترش تبلیغات در پلتفرم و در عین حال تنوع بخشیدن به جریان های درآمدی توییتر باشد.
چگونه ما انتظار تغییر را داریم
در حال حاضر مشخص نیست که تصاحب توییتر توسط ماسک چه تغییری در تبلیغات در این پلتفرم ایجاد خواهد کرد. در بدترین حالت، توییتر جدید «رایگان» برای برندها خطرناک خواهد بود. با این حال، توییتر در شکل فعلی خود بدون تبلیغات نمی تواند دوام بیاورد و احتمالاً واکنش سریع به تغییرات پیشنهادی ماسک در این پلتفرم باعث می شود که او در برخی از ایده های پیشنهادی خود تجدید نظر کند.
شفاف سازی خط مشی های محتوا اولین نشانه از انتظارات آینده توییتر خواهد بود. اگر خطمشیهای محتوا تغییر کنند، تغییرات احتمالاً حداقلی خواهند بود، صرفاً به این دلیل که توییتر برای کسب درآمد به شدت به تبلیغکنندگان متکی است و به این دلیل که منابع درآمد جایگزینی که ماسک پیشنهاد کرده است، نامحبوب به نظر میرسند.
با این حال، تغییرات در قوانین تأیید ممکن است چالش بزرگتری برای ایمنی برند در پلتفرم ایجاد کند. در حالی که توییتر توضیحاتی را در مورد نحوه اجرای سیاست راستیآزمایی جدید منتشر میکند، ما در مورد اینکه چگونه این سرویس میتواند از جعل هویت یا کلاهبرداران جلوگیری کند و از برندها محافظت کند، محتاط هستیم.
در نهایت، حتی اگر تغییرات اندکی یا بدون تغییر سیاست در توییتر انجام شود، واکنش عمومی به تصاحب آن و پتانسیل تغییر ممکن است آن را به یک پلتفرم غیرجذاب برای برند شما تبدیل کند.
توصیه های AccuraCast
رویکرد ما این است که ساده قدم برداریم و ابزارهای گوش دادن اجتماعی/ نظارت بر برند را راه اندازی کنیم. جنبه های زیادی از قوانین جدید توییتر وجود دارد که باید قبل از اینکه بتوانیم به طور قطع بگوییم که آیا توصیه می کنیم تبلیغات در توییتر را به طور کلی متوقف کنید، باید روشن شوند.
اگرچه خط مشی محتوا هنوز در توییتر تغییر نکرده است، افزایش نظرات نژادپرستانه، سخنان مشوق نفرت انگیز و سایر محتوای اعتراض آمیز باعث نگرانی است. این امر به ویژه برای برندهایی که بر موضوعات حساس تمرکز می کنند یا در حال حاضر کمپین هایی با آن تمرکز دارند صادق است. در این موارد توصیه می کنیم فعلاً تبلیغات در توییتر را متوقف کنید. با این حال، ما از جلب توجه به این حرکت برای جلوگیری از واکنش احتیاط می کنیم.
برای همه برندها، ما حفظ رویکرد “تماشا و منتظر” را توصیه می کنیم. در حالی که منتظر اطلاعات بیشتر در مورد تغییراتی هستیم که در توییتر رخ می دهد، همچنین توصیه می کنیم در مورد پلتفرم های تبلیغاتی جایگزین که به مخاطبان هدف شما مرتبط هستند، تحقیق کنید. این امکان وجود دارد که تغییرات حداقل باشد، به خصوص که تبلیغات دیجیتال توییتر در مقایسه با متا و گوگل کوچک است و قدرت رشد TikTok را ندارد. با این حال، برای آماده شدن برای پتانسیل خطرناک شدن توییتر برای تبلیغکنندگان، توصیه میشود که کمپینهای آتی را با یک پلتفرم جایگزین برای هدایت هزینههای توییتر برنامهریزی کنید.